Кошик
83 відгуків
+380 (99) 286-85-77
+380 (97) 291-05-90
+380 (93) 334-01-11
+380 (63) 660-46-70
ул. Молоткова, 85, Черкаси, Україна
ТОВ "ЕКОПРОМТРАНС"
Залишити відгук

М'яка транспортна упаковка

М'яка транспортна упаковка

М'яка транспортна упаковка

У світі існує неосяжне кількість типів, видів і конструкцій упаковки. Пересічний громадянин найчастіше має справу зі споживчою упаковкою, яка потрапляє до нього безпосередньо з продукцією і є невід'ємною частиною продукту, його вартості. Як правило, вона не призначена для самостійного транспортування продукції, не є самостійною транспортною одиницею [1]. Разом з тим є безліч видів виробів, які не призначені для продажу в супермаркетах і ринках і які потрібно зберігати на складах або транспортувати на значні відстані. Для такої продукції використовують транспортні упаковки, що становлять самостійну транспортну одиницю і використовується для переміщення товарів у споживчій упаковці або без неї.

Транспортний упаковки класифікують за матеріалом, способом виготовлення, кратності використання, стабільністю розмірів і за іншими показниками [2]. Використання класифікації необхідно для правильного вибору транспортної упаковки, що обумовлює економічне і надійне перевезення продукції.

По стабільності розмірів виділяють жорсткі і м'яке упакування. До жорсткої транспортної тари належать ящики, бідони, бочки, каністри, барабани, баки, які широко використовуються для продукції у вигляді рідини (технічної, продуктової). Ми розглядали деякі розробки, способи виготовлення і сфери використання такої упаковки [3]. Ця стаття - про м'якою транспортний упаковці. Така транспортна тара призначена для продукції у вигляді порошку та гранул, значно рідше - рідини.

До м'якої транспортної тари відносять великогабаритні спеціалізовані контейнери, біг беги, мішки, бандеролі, біг беги. Виготовляють таку упаковку з полімерної плівки, а також з тканих (отриманих переплетенням поздовжніх і поперечних ниток в процесі ткання) і нетканих (виготовлених із застосуванням гарячого пресування, поливу, прядіння з розплаву, склеювання, зварювання, просочення, різноманітних механічних способів ) матеріалів.

Вибір м'якої транспортної тари здійснюється за такими параметра: структура, консистенція, питома обсяг продукції, спосіб фасування і вивантаження, умови зберігання і транспортування продукції. При цьому слід враховувати, як позитивні, так і негативні характеристики упаковки. По-перше, м'яка транспортна тара має масу, становить всього до 3% від маси продукції. У складеному вигляді упаковка займає тільки до 10 % обсягу заповненої упаковки. При укладанні мішків або поліпропіленових контейнерів (біг бегів) у транспортні засоби незаповнений об'єм цих коштів мінімальний. Але така упаковка не завжди витримує значні статичні і динамічні навантаження.

Серед мішків - найчастіше використовуються мішки з паперу та поліпропілену (ПП) та поліетилену (ПЕ). Виробники мішків можуть наносити на папір, полімерну (поліетиленову) плівку, поліпропілен або тканина - різноманітні покриття, а також застосовувати конструктивні елементи (вкладиші, клапани та ін).

Паперові мішки виготовляються з крафт-паперу. Залежно від типу продукції (цемент, сухі будівельні суміші, добрива, торф, борошно, цукор, сода тощо). Мішки виготовляють багатошаровими (до 3-4 шарів). Їх переваги: невелика маса; маленький обсяг, вони «дихають» (тобто порівняно з поліетиленовими (полімерними) мішками пропускають повітря, але не дають дрібним часткам продукції проникати назовні) не ковзають при розміщенні на піддоні.

Крафт-папір мішечна виготовляють з довговолокнистої хвойної целюлози (100%). Такий матеріал має питому масу 60-120 г/м2, руйнівне зусилля 50-100 М, питомий опір розриву 2-8 кН/м, відносне подовження 1,5-7%, газопроникність 10-80 З/100 мл, можуть бути з жорсткою чи фактурною поверхнею.

Конструкція і деякі характеристики паперових мішків (крафт мішків) наведені в таблиці 1.

Останнім часом паперові мішки для деяких видів продукції замінюються мішками з полімерних (поліетиленових) плівок і тканин. Для виготовлення мішків застосовують плівку, яку виготовляють з ПНД (поліетилен низького тиску) і ПВД (поліетилен високого тиску). Така плівка легка, дешева, стійка до вологи; хоча має невисоку міцність, але дуже еластична; морозостійка, має досить високу газопроникність. Мішки з поліетиленової плівки застосовуються для упаковки хімічної продукції, добрив, різних сипучих матеріалів, виробів харчової та легкої промисловості. Деякі типи таких мішків наведені в таблиці 2.

Останнім часом для виготовлення м'якої транспортної тари широко використовується поліпропіленова тканина, як правило, з ПП (поліпропілен) марок 21030, 01030, до 85 % якого поставляється на український ринок з-за кордону. Загалом використання ПП (поліпропілен) для пакувальних виробів (плівка, лист, тканина, пляшки) в україну в 2013 р. порівняно з 2012 р. зросло на 30 % і досягла показника 156 тис. т.

Технологічний цикл виготовлення тканини з ПП має наступні стадії [4 ]:

• змішування сировини (поліпропіленових гранул) з технологічними домішками;

• підготовка розплаву в екструдері, продавлювання через плоскощелевую голівку, охолодження плоскої плівковою заготовки, поздовжнє розрізання;

• орієнтування ниток в печі орієнтації і намотування їх на бобіни;

• в'язання рукава на круглоткацких машинах;

• розрізання рукава.

• пошиття готової продукції (мішки поліпропіленові, біг-беги).

Саме в технологічному процесі виготовлення тканини закладаються основні характеристики і якість матеріалів і виробів з них. Результати та досвід визначили рекомендації для раціонального ведення технологічного процесу. Ось деякі з них:

• попереднє змішування ПП і пігментів у лопатевих і флюїдних змішувачах періодичної дії протягом 30-40 хв;

• використання екструдерів з L/D = 28-36;

• використання головок прямоточних різних типів.

Основне обладнання - це экструзивные лінії різної продуктивності (від 150 до 350 кг год) і ткацькі верстати для виробництва рукавної поліпропіленової (ПП) тканини необхідної ширини і щільності. Швейні машинки для формування. Інше допоміжне обладнання (плівкові лінії, лінії по переробці відходів, холодильні установки та ін Все високопродуктивне обладнання, має сучасний дизайн, який відповідає найвищим світовим вимогам. Мішки з ПП тканини (Мішки поліпропіленові) економічні, прості у використанні, що пояснює їх особливу популярність останнім часом. За своїми експлуатаційними характеристиками вони перевершують паперові і джутові мішки. Використовують мішки ПП для упаковки, зберігання і транспортування різної сипучої продукції, в тому числі харчової. Основні характеристики різних типів мішків наведено в табл. 3. Відкриті мішки з вкладишем з поліетиленової плівки використовують для упаковки цукру, солі, комбікормів. Мішки поліпропіленові без вкладишів - для борошна, круп. У мішки з клапанами упаковують цемент, добрива, а також пилоподібні та гігроскопічні продукти. Продукцію в таких мішках можна зберігати протягом одного року в закритих складських приміщеннях, захищених від впливу прямих сонячних променів. Поліпропіленові мішки є екологічно чистим видом упаковки, який після використання підлягає переробці у вторинну сировину.

Останні 10-15 років для упаковки, зберігання і транспортування великотоннажних продукції широко використовуються м'які контейнери поліпропіленові типу біг-бег. Цей вид упаковки широко застосовувався ще в 70-ті роки колишньому Радянському Союзі, і вже тоді визначилися дві технології виробництва м'яких контейнерів:

• багаторазові контейнери на гумовокордной основі;

• одноразові контейнери на поліамідній основі з ниткопрошивочного полотна.

Навіть при затратній економіці СРСР були видні великі втрати при традиційній транспортування з України в райони російської півночі матеріалів, необхідних для буріння свердловин, пов'язане з численними перевантаження. Вже в 1976 р. в Україні з'явилися перші виробники, які вирішили цю проблему. Раніше таке упаковки проводилося з гумокордних тканин, зараз до 90 % ринку займають контейнери з поліпропіленової тканини.

М'які контейнери з позначкою «МК» або «Big-bag» і сьогодні є універсальним в упаковці, тому що можуть бути конструктивно адаптовані під будь-вантажно-розвантажувальне обладнання і різні станції фасування і вивантаження (розфасовки). Сьогодні цей вид упаковки є найбільш економічним для багатотонної продукції, тому підприємства хімічної, аграрної, будівельної, харчової та інших галузей промисловості широко і успішно використовують біг - беги в логістичних схемах перевезення і збереження своєї продукції. За даними EFIBCF (Європейська асоціація виробників м'яких контейнерів), світове виробництво м'яких контейнерів щорічно збільшується в середньому на 10 % і сьогодні становить понад 900 млн шт. на рік.

Перед тим як класифікувати біг-беги, перерахуємо їх основні переваги:

• можливість застосування для широкого діапазону продукції;

• різноманітність конструктивних варіантів;

• мінімальна маса при вантажопідйомності до 20 кН;

• невелика вартість;

• можливість багаторазового використання;

• незначні втрати продукції на всіх етапах обігу;

• можливість зберігання продукції на відкритих майданчиках;

• доставка будь-яким видом транспорту;

• екологічна безпека.

Існують різні класифікації біг бегів, які наводять вчені або виробники контейнерів. Наведемо власну, зроблену на ос нові класифікації монографії [2]. За допомогою цієї класифікації (рис.1) біг беги можна ідентифікувати, її можна використовувати для маркування у виробника, для замовлень, для розміщення інформації у рекламних матеріалах і каталогах. Наприклад, якщо біг біг має маркування МКРПП-1,0 92х92х160/4П/РК-35/Ф, то це означає «м'який контейнер разового використання, виготовлений з поліпропіленової тканини; розмір такого біг бігу 92х92х160 см, 4 петлі з тіла контейнера; біг бег має розвантажувальний клапан діаметром 35 см і фартух».

Конструкція біг-бегів повинна забезпечити максимальне заповнення транспортних засобів, механізоване перевантаження їх за допомогою навантажувачів, кранів та інших механізмів і машин, можливість установки їх у транспортний засіб з незначним кріпленням або без нього. При цьому необхідно враховувати деформацію стінок біг-бега, яка залежить від питомої ваги продукції, хімічної природи, структури матеріалу і конструктивних особливостей контейнера. Деякі дані, які потрібно врахувати при конструкції біг бегів, наведено на рис. 5.

Пропозицій біг бегів будь-яких типів та типорозмірів (деякі з них наведені в табл. 4) на українському ринку досить - і від вітчизняних, і від зарубіжних виробників. Дослідження експортерів ринку контейнерів показують, що сьогодні пропозиції випереджають попит.

Для того щоб витримати конкуренцію на сучасному ринку поліпропіленових мішків та контейнерів типу «біг-бег», потрібно оптимізувати їх технічні характеристики для кожного виду продукції залежно від насипної щільності та умов експлуатації, а також з урахуванням індивідуальних особливостей споживача (наявність обладнання для фасування, кількість перевезень, умови зберігання і транспортування). Особливу увагу треба приділити маркування - на бажання замовників це може бути, як технічна інформація, так і відомості про виробника (логотип, адресу, телефон). Сучасне поліграфічне устаткування дозволяє робити таке маркування триколірної.

Кроме того, важным является соответствие контейнеров требованиям, которые зафиксированы в специальных сертификатах EFIBCF и ООН.  Это, прежде всего, выдержки без разрушения при циклических погрузках, сжатии, пятикратном перегрузе. Поэтому каждый производитель биг-бегов с помощью специальных лабораторных методов и оборудования должен обеспечить непрерывный контроль и тестирование сырья, материалов, готовых изделий. Выпуск качественной продукции производитель гарантирует через сертификацию производства на основе требований стандартов IS0 9000. Продукция большинства отечественных производителей, соответствует этим требованиям. Кстати, наряду с традиционными стандартными изделиями ООО «Экопромтранс» производит контейнеры евростандарта для транспортировки грузов в Западную Европу, проектирует биг беги под заказ с использованием автоматизированной системы выдачи технологической документации.

литература:

1. Шредер В. Л. Классификация упаковки / / Упаковка. - 1996. - № 1. - С. 28-30.

2. Соломенко М.Г., Шредер В.Л., Кривошей В.Н. Тара из полимерных материалов. - М.: Химия, 1990. - 400 с.

3. Кривошей В. Н., Халайджі Ст. Ст. Транспортна тара з-лютилена / / Упаковка. - 2004. - № 1. - С. 31-34; № 2. - С. 36-39; № 3. - С. 32-35.

4. Данилова-Волковська Р. Ткані полімерні вироби: проблеми виробництва / / Технології переробки і упаковки. - 2003. - № 4. - С. 50.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner